reklama

O nových začiatkoch – introduction: The Land Down Under

Je sobotné októbrové popoludnie. Sedím pri počítači, pred dokorán otvorenými balkónovými dvermi a vo vzduchu cítim vône jari. Som tu už dva týždne, no ešte stále tomu nemôžem uveriť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Postavím sa k oknu a zrak mi zablúdi na najbližšie domy, potom na tie vzdialenejšie a potom mi padne na pláž za nimi. Sledujem, ako ju zalieva jedna vlna za druhou, a ako sa sem tam na nejakej zvezie jedna z tých bodiek, ktorými sa zátoka hemží. Pohľadom zablúdim ešte ďalej za pláž, na oceán siahajúci kam dovidím, posiaty loďkami všetkých možných tvarov a veľkostí. Pristihnem sám seba, ako sa usmievam. Stále tomu len ťažko verím, v duchu si opakujem – Sydney, Austrália.

Keď sa to deje inakšie

Je to presne päť mesiacov od prvej myšlienky opustiť rodinu, priateľov, známe miesta a vyraziť na opačný koniec sveta. Austrália – krajina, kde je všetko naopak, kde práve prichádza jar, kde slnko svieti zo severu a mesiac sa správa akosi pobláznene, kde sa voda točí opačným smerom a človek nepozná hviezdy nad sebou, kde rastú palmy, eukalypty a iné čudesné rastliny, kde sú parky plné papagájov a neustále bežiacich ľudí všetkých rás, národností a vierovyznaní. Krajina plná kontrastov, nedotknutých prírodných krás, ale aj koloniálnych domčekov a hypermoderných mrakodrapov. Stále tomu verím len ťažko, usmievam sa.

Nové, iné, neznáme

Som šťastný človek. Napĺňam si svoje sny a túžby. Mám rodinu, čo ma chápe, pomáha mi a priateľov, ktorí ma podporujú. A neustále zisťujem, že svet je plný dobrých ľudí, ktorí sa objavia vždy, keď človek potrebuje pomocnú ruku, alebo povzbudenie. Ďakujem za to, že som opäť mohol vyraziť a objaviť veci a pocity, ktoré zostávajú skryté, pokiaľ sa človek nepohne.
Som šťastný a spokojný, som na mieste, o ktorom som vždy sníval a ktoré ma neprestáva udivovať. Spoznávam nových ľudí, nové kultúry, nové rastliny, nové zvieratá, zažívam nové situácie a učím sa rozumieť a chápať v inom jazyku. Austrália. Stále tomu len ťažko verím, neprestávam sa usmievať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu


Dušan Uhrin

Dušan Uhrin

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ľudia zabudnú čo si povedal, ľudia zabudnú čo si urobil, ale nikdy nezabudnú, ako sa pri tebe cítili! Zoznam autorových rubrík:  AustráliaHolandskoHoryPoéziaMôj názorVšehochuť

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu